Решил настроить PlaceBar в Office 2003 Service Pack 2 (панелька с ярлыками папок в диалоге открытия/сохранения файлов).
Цитата:
This tweak can be used to add your own custom Places to the Office 2000 and Office XP "Open" and "Save As" dialog boxes.
Open your registry and find the key below. For Office 2000 replace [version] with "9.0" in the registry key, or "10.0" for Office XP which is internally known as Office 10.
For each custom place create a new sub-key called "PlaceX" where X is a unique number starting at 1 (i.e. Place1, Place2 ...). Open the new sub-key and create two new string values called "Name" and "Path" and set them to equal the display name and folder path respectively.
Settings:
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\[Version]\Common\Open Find\Places\UserDefinedPlaces]
Name: Name, Path
Type: REG_SZ (String Value)
Restart Office for the change to take effect.
|
Соответственно в данном случае версия 11.0. При последующем запуске любого приложения Office озданные мной разделы Place1 и Place2 аккуратно удалялись, никаких следов добавленных каталогов в диалоговом окне обнаружено не было. В Office XP помню, было все нормально, но там делал каким-то твикером.
Может попробуете сотворить тоже самое, это особенность 2003-го офиса, или мой персональных глюк, или кто-то сделал подобное и поделится способом?
Заранее спасибо.