Имя пользователя:
Пароль:  
Помощь | Регистрация | Забыли пароль?  

Показать сообщение отдельно

Пользователь


Сообщения: 62
Благодарности: 0

Профиль | Отправить PM | Цитировать


Иконки не прозрачные были от того наверное, что перед конвертацией стояла функция которая обрезала файл под классические размеры иконки,
в данном случае 32 на 32.Она и гасила прозрачные пиксилы. Я попробЫвал убрать этот участок кода подставив файл PNG уже обрезанный правда под размер 48 на 48
Эта иконка просто так лучше смотрится и вроде получилось. Можно файл и не обрезать оставить его как есть например 256 на 256
(У меня был именно такой размер файла PNG ) Система его всё равно сделает стандартно маленьким(Правда есть одно но если эту иконку стандартно поставить
например в кнопку она будет отображаться на все свои размеры )Короче я отвлёкся.
Нужен другой код в начале этой основной функции (Большое спасибо за неё Креатору ) Чтобы он обрезал под предложенные размеры и чтобы он не гасил прозрачные пиксилы.
Попробую покапать дальше но, и не откажусь от советов.


Код: Выделить весь код
#include <GDIPlus.au3>

$sIcoFile = @DesktopDir & '\Test.ico'


    _GDIPlus_Startup()
    ; Load image
    $hImage = _GDIPlus_ImageLoadFromFile("48.png")
    ; create a HICON from the image
    $HICON = __GDIPlus_BitmapCreateHICONFromBitmap($hImage)
    ;Clean up and shutdown GDIPlus
    _GDIPlus_ImageDispose($hImage)
    _GDIPlus_Shutdown()
    ; create an ico file from the image
    __CreateIconFileFromHICON($HICON, $sIcoFile)
    ; Destroy the HICON now I've finished with it.
    _WinAPI_DestroyIcon($HICON)
    
Func __CreateIconFileFromHICON($HICON, $sOutIcon)
    Local $aInfo, $sIco, $sBmp, $hCDC, $tBI, $tBits, $iSz, $sBD, $FO
    ; Start of single icon Header 3 x 2 bytes = 6 bytes: 0000 Reserved / 0100 icon / 0100 Numer of icons, total length will be 22 bytes for a single icon when finished
    $sIco = "0x000001000100"
    ; Start of the Bitmap data header 1 x 4bytes: length of the header will be 40 bytes when finished. Will be appended to the end of the icon header when finished
    $sBmp = "28000000"
    ; Get info about the HICON, this is mainly to get the pointers to the Color/Mask bitmaps data
    $aInfo = _WinAPI_GetIconInfo($HICON)
    ; create a memory Compatable DC
    $hCDC = _WinAPI_CreateCompatibleDC(0)
    ; create a BITMAPINFO Struct to store the Bitmap Info, it needs to be inilialized by setting the struct size.
    $tBI = DllStructCreate($tagBITMAPINFO)
    DllStructSetData($tBI, "Size", DllStructGetSize($tBI))
    ; Pass a bitmap data pointer to the BITMAPINFO struct so we can recieve the details of the color bitmap data, we use it to write the headers
    _WinAPI_GetDIBits($hCDC, $aInfo[5], 0, 0, 0, DllStructGetPtr($tBI), 0)
    ; Now we have some the basic info to add to the icon & Bitmap header so we'll add that to the headers.
    $sIco &= Hex(DllStructGetData($tBI, "Width"), 2) & Hex(DllStructGetData($tBI, "Height"), 2) & "00000100" & _
        __StringReverseBytes(Hex(DllStructGetData($tBI, "BitCount"), 4))
    $sBmp &= __StringReverseBytes(Hex(DllStructGetData($tBI, "Width"))) & __StringReverseBytes(Hex(DllStructGetData($tBI, "Height") * 2)) & "0100" & _
        __StringReverseBytes(Hex(DllStructGetData($tBI, "BitCount"), 4)) & "00000000"
    ; Get the size of the Bitmap data from the BITMAPINFO Struct, we'll use this in the headers further on.
    $iSz = DllStructGetData($tBI, "SizeImage")
    ; create a struct to store the Bitmap data Bits of the first bitmap, reset the BITMAPINFO struct
    $tBits = DllStructCreate("byte[" & DllStructGetData($tBI, "SizeImage") & "]")
    ; Get the color bitmap dib bits into the $tBits struct.
    DllCall('gdi32.dll', 'int', 'GetBitmapBits', 'ptr', $aInfo[5], 'int', $iSz, 'ptr', DllStructGetPtr($tBits))
    ; Get GetBitmapBits returns Bottom to Top dib, so I turn it to Top to Bottom dib ;)
    ; ATM I'm only assuming that GetBitmapBits returns a Bottom to Top dib, maybe the bitmap bits you use could be Top Down already?.
    For $i = DllStructGetData($tBI, "SizeImage") + 1 To 0 Step -(DllStructGetData($tBI, "SizeImage") / DllStructGetData($tBI, "Height"))
        $sBD &= StringTrimLeft(BinaryMid(DllStructGetData($tBits, 1), $i, (DllStructGetData($tBI, "SizeImage") / DllStructGetData($tBI, "Height"))), 2)
    Next
    ;Clear the BITMAPINFO & $tBits Struct as we'll use the same variables again for the mask bitmap data
    $tBits = 0
    $tBI = 0
    ; create a BITMAPINFO Struct to store the Bitmap Info again, it needs to be inilialized by setting the struct size.
    $tBI = DllStructCreate($tagBITMAPINFO)
    DllStructSetData($tBI, "Size", DllStructGetSize($tBI))
    ; Pass a bitmap data pointer to the BITMAPINFO struct so we can recieve the details of the bitmask bitmap data
    _WinAPI_GetDIBits($hCDC, $aInfo[4], 0, 0, 0, DllStructGetPtr($tBI), 0)
    ; We've finished with the Compatable DC, delete it.
    _WinAPI_DeleteDC($hCDC)
    ; Add the size of the of the color + bitmask bitmap data as we need this for both the icon & Bitmap header
    $iSz += DllStructGetData($tBI, "SizeImage")
    ; combine the bitmap data size with the bitmap header, I'm padding the rest of the 40 byte bitmap header with 0's., that's the Bitmap header done
    $sBmp &= __StringReverseBytes(Hex($iSz)) & "00000000000000000000000000000000"
    ; Now add the size of the Bitmap data + bitmap header size and combine the icon header together with the bitmap header and color bitmap data
    $sIco &= __StringReverseBytes(Hex($iSz + 40)) & __StringReverseBytes(Hex("22")) & $sBmp & $sBD
    ; create a struct to store the Bitmap dib Bits of the mask bitmap
    $tBits = DllStructCreate("byte[" & DllStructGetData($tBI, "SizeImage") & "]")
    ; Get the mask bitmap dib bits into the $tBits struct.
    DllCall('gdi32.dll', 'int', 'GetBitmapBits', 'ptr', $aInfo[4], 'int', DllStructGetData($tBI, "SizeImage"), 'ptr', DllStructGetPtr($tBits))
    ; Get GetBitmapBits returns Bottom to Top dib, so I turn it to a Top to Bottom dib and append the mask bitmap data to the icon
    For $i = DllStructGetData($tBI, "SizeImage") + 1 To 0 Step -(DllStructGetData($tBI, "SizeImage") / DllStructGetData($tBI, "Height"))
        $sIco &= StringTrimLeft(BinaryMid(DllStructGetData($tBits, 1), $i, (DllStructGetData($tBI, "SizeImage") / DllStructGetData($tBI, "Height"))), 2)
    Next
    ; Write the icon to a file.
    $FO = FileOpen($sOutIcon, 18)
    FileWrite($sOutIcon, Binary($sIco))
    FileClose($FO)
    ; Clear the structs
    $tBits = 0
    $tBI = 0
EndFunc   ;==>_CreateIconFileFromHICON

; Reverse Byte String
Func __StringReverseBytes($sByte)
    Local $aX = StringRegExp($sByte, "(.{2})", 3), $sX = ''
    For $i = UBound($aX) - 1 To 0 Step -1
        $sX &= $aX[$i]
    Next
    Return $sX
EndFunc   ;==>__StringReverseBytes

Func __GDIPlus_BitmapCreateHICONFromBitmap($hBitmap)
    Local $HICON

    $HICON = DllCall($ghGDIPDll, "int", "GdipCreateHICONFromBitmap", "hwnd", $hBitmap, "int*", 0)
    If @error Then Return SetError(@error, 0, -1)
    Return SetError($HICON[0], 0, $HICON[2])
EndFunc   ;==>_GDIPlus_BitmapCreateHICONFromBitmap

Последний раз редактировалось assch, 23-04-2012 в 01:40.


Отправлено: 16:38, 26-07-2010 | #7