Пользователь
Сообщения: 62
Благодарности: 0
|
Профиль
|
Отправить PM
| Цитировать
Иконки не прозрачные были от того наверное, что перед конвертацией стояла функция которая обрезала файл под классические размеры иконки,
в данном случае 32 на 32.Она и гасила прозрачные пиксилы. Я попробЫвал убрать этот участок кода подставив файл PNG уже обрезанный правда под размер 48 на 48
Эта иконка просто так лучше смотрится и вроде получилось. Можно файл и не обрезать оставить его как есть например 256 на 256
(У меня был именно такой размер файла PNG ) Система его всё равно сделает стандартно маленьким(Правда есть одно но если эту иконку стандартно поставить
например в кнопку она будет отображаться на все свои размеры )Короче я отвлёкся.
Нужен другой код в начале этой основной функции (Большое спасибо за неё Креатору ) Чтобы он обрезал под предложенные размеры и чтобы он не гасил прозрачные пиксилы.
Попробую покапать дальше но, и не откажусь от советов.
Код: 
#include <GDIPlus.au3>
$sIcoFile = @DesktopDir & '\Test.ico'
_GDIPlus_Startup()
; Load image
$hImage = _GDIPlus_ImageLoadFromFile("48.png")
; create a HICON from the image
$HICON = __GDIPlus_BitmapCreateHICONFromBitmap($hImage)
;Clean up and shutdown GDIPlus
_GDIPlus_ImageDispose($hImage)
_GDIPlus_Shutdown()
; create an ico file from the image
__CreateIconFileFromHICON($HICON, $sIcoFile)
; Destroy the HICON now I've finished with it.
_WinAPI_DestroyIcon($HICON)
Func __CreateIconFileFromHICON($HICON, $sOutIcon)
Local $aInfo, $sIco, $sBmp, $hCDC, $tBI, $tBits, $iSz, $sBD, $FO
; Start of single icon Header 3 x 2 bytes = 6 bytes: 0000 Reserved / 0100 icon / 0100 Numer of icons, total length will be 22 bytes for a single icon when finished
$sIco = "0x000001000100"
; Start of the Bitmap data header 1 x 4bytes: length of the header will be 40 bytes when finished. Will be appended to the end of the icon header when finished
$sBmp = "28000000"
; Get info about the HICON, this is mainly to get the pointers to the Color/Mask bitmaps data
$aInfo = _WinAPI_GetIconInfo($HICON)
; create a memory Compatable DC
$hCDC = _WinAPI_CreateCompatibleDC(0)
; create a BITMAPINFO Struct to store the Bitmap Info, it needs to be inilialized by setting the struct size.
$tBI = DllStructCreate($tagBITMAPINFO)
DllStructSetData($tBI, "Size", DllStructGetSize($tBI))
; Pass a bitmap data pointer to the BITMAPINFO struct so we can recieve the details of the color bitmap data, we use it to write the headers
_WinAPI_GetDIBits($hCDC, $aInfo[5], 0, 0, 0, DllStructGetPtr($tBI), 0)
; Now we have some the basic info to add to the icon & Bitmap header so we'll add that to the headers.
$sIco &= Hex(DllStructGetData($tBI, "Width"), 2) & Hex(DllStructGetData($tBI, "Height"), 2) & "00000100" & _
__StringReverseBytes(Hex(DllStructGetData($tBI, "BitCount"), 4))
$sBmp &= __StringReverseBytes(Hex(DllStructGetData($tBI, "Width"))) & __StringReverseBytes(Hex(DllStructGetData($tBI, "Height") * 2)) & "0100" & _
__StringReverseBytes(Hex(DllStructGetData($tBI, "BitCount"), 4)) & "00000000"
; Get the size of the Bitmap data from the BITMAPINFO Struct, we'll use this in the headers further on.
$iSz = DllStructGetData($tBI, "SizeImage")
; create a struct to store the Bitmap data Bits of the first bitmap, reset the BITMAPINFO struct
$tBits = DllStructCreate("byte[" & DllStructGetData($tBI, "SizeImage") & "]")
; Get the color bitmap dib bits into the $tBits struct.
DllCall('gdi32.dll', 'int', 'GetBitmapBits', 'ptr', $aInfo[5], 'int', $iSz, 'ptr', DllStructGetPtr($tBits))
; Get GetBitmapBits returns Bottom to Top dib, so I turn it to Top to Bottom dib ;)
; ATM I'm only assuming that GetBitmapBits returns a Bottom to Top dib, maybe the bitmap bits you use could be Top Down already?.
For $i = DllStructGetData($tBI, "SizeImage") + 1 To 0 Step -(DllStructGetData($tBI, "SizeImage") / DllStructGetData($tBI, "Height"))
$sBD &= StringTrimLeft(BinaryMid(DllStructGetData($tBits, 1), $i, (DllStructGetData($tBI, "SizeImage") / DllStructGetData($tBI, "Height"))), 2)
Next
;Clear the BITMAPINFO & $tBits Struct as we'll use the same variables again for the mask bitmap data
$tBits = 0
$tBI = 0
; create a BITMAPINFO Struct to store the Bitmap Info again, it needs to be inilialized by setting the struct size.
$tBI = DllStructCreate($tagBITMAPINFO)
DllStructSetData($tBI, "Size", DllStructGetSize($tBI))
; Pass a bitmap data pointer to the BITMAPINFO struct so we can recieve the details of the bitmask bitmap data
_WinAPI_GetDIBits($hCDC, $aInfo[4], 0, 0, 0, DllStructGetPtr($tBI), 0)
; We've finished with the Compatable DC, delete it.
_WinAPI_DeleteDC($hCDC)
; Add the size of the of the color + bitmask bitmap data as we need this for both the icon & Bitmap header
$iSz += DllStructGetData($tBI, "SizeImage")
; combine the bitmap data size with the bitmap header, I'm padding the rest of the 40 byte bitmap header with 0's., that's the Bitmap header done
$sBmp &= __StringReverseBytes(Hex($iSz)) & "00000000000000000000000000000000"
; Now add the size of the Bitmap data + bitmap header size and combine the icon header together with the bitmap header and color bitmap data
$sIco &= __StringReverseBytes(Hex($iSz + 40)) & __StringReverseBytes(Hex("22")) & $sBmp & $sBD
; create a struct to store the Bitmap dib Bits of the mask bitmap
$tBits = DllStructCreate("byte[" & DllStructGetData($tBI, "SizeImage") & "]")
; Get the mask bitmap dib bits into the $tBits struct.
DllCall('gdi32.dll', 'int', 'GetBitmapBits', 'ptr', $aInfo[4], 'int', DllStructGetData($tBI, "SizeImage"), 'ptr', DllStructGetPtr($tBits))
; Get GetBitmapBits returns Bottom to Top dib, so I turn it to a Top to Bottom dib and append the mask bitmap data to the icon
For $i = DllStructGetData($tBI, "SizeImage") + 1 To 0 Step -(DllStructGetData($tBI, "SizeImage") / DllStructGetData($tBI, "Height"))
$sIco &= StringTrimLeft(BinaryMid(DllStructGetData($tBits, 1), $i, (DllStructGetData($tBI, "SizeImage") / DllStructGetData($tBI, "Height"))), 2)
Next
; Write the icon to a file.
$FO = FileOpen($sOutIcon, 18)
FileWrite($sOutIcon, Binary($sIco))
FileClose($FO)
; Clear the structs
$tBits = 0
$tBI = 0
EndFunc ;==>_CreateIconFileFromHICON
; Reverse Byte String
Func __StringReverseBytes($sByte)
Local $aX = StringRegExp($sByte, "(.{2})", 3), $sX = ''
For $i = UBound($aX) - 1 To 0 Step -1
$sX &= $aX[$i]
Next
Return $sX
EndFunc ;==>__StringReverseBytes
Func __GDIPlus_BitmapCreateHICONFromBitmap($hBitmap)
Local $HICON
$HICON = DllCall($ghGDIPDll, "int", "GdipCreateHICONFromBitmap", "hwnd", $hBitmap, "int*", 0)
If @error Then Return SetError(@error, 0, -1)
Return SetError($HICON[0], 0, $HICON[2])
EndFunc ;==>_GDIPlus_BitmapCreateHICONFromBitmap
|